www.monkeybiker.net

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fjerne dekaler
InläggPostat: fre jan 13, 2012 1:53 pm 

Jeg har satt på dekaler på tanken min, men det ble selvsagt ikke rett på den ene sida. Jeg fuktet dekalen med vann med litt såpe i før jeg plasserte den, etter et råd jeg leste her et sted, noe som skulle føre til at den kunne skyves litt rundt etter kontakt med underlaget. Den satt imidlertid bom fast med en gang jeg satte den på, og der sitter den.

Spørsmålet er hvordan jeg kan få den av igjen på en måte som er skånsom for lakken? Så kan jeg prøve igjen og være litt mer nøyaktig..

Tenkte i utgangspunktet varmluftpistol og en myk plastskrape, men jeg er usikker på hvor godt dekalene sitter og er litt redd for å ødelegge lakken. Tanken er hjemmelakkert med Biltemas utbedringslakk, så jeg tviler på at den tåler all verden...

(Og jeg forstår selvsagt at jeg må ha nye dekaler også, før jeg kan prøve igjen...)

Inläggsrubrik: Re: Fjerne dekaler
InläggPostat: tis feb 28, 2012 9:38 pm 
Användarvisningsbild

Hej,

jag tror att varmluftpistolen är bra. det är det normala sättet at få bort dekaler och jag har själv gjort det när jag köpte en bil med reklam på dörrarna. Efter uppvarmning med pistolen använde jag bara fingrarna, materialet blev inte för varmt. Klistern kom inte helt av, jag var tvungen att tvätta den bort med lösningsmedel.

När det gäller "Biltemas utbedringslakk" kan du försöka hanteringen på tankens undersida?

Hälsningar,
Bernd

Inläggsrubrik: Re: Fjerne dekaler
InläggPostat: sön maj 13, 2012 10:48 am 

Varmluftspistol fungerte glimrende. Trenger ikke mye varme heller, bare jeg fikk løsnet et hjørne. Med for mye varme ble dekalen så myk at den bare revna.

Det gikk for øvrig helt fint med den billige Biltema-lakken også - den ble faktisk sittende igjen på tanken, mens dekalen forsvant. :)

Nå sitter dekalene symmetrisk og fint, og jeg er klar for årets Monkeysesong.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ]